I feberträsket.

Standard

Nää, hemma med sjuk Betti, igen! 38,8 hade de mätt på henne på dagis, så det blev att åka efter henne igen idag. Var så trött på det hela att jag körde raka vägen till jouren, tänkte att det ju kan vara öronen eller något. Efter två timmars köande (lyckligtvis sov patienten i min famn största delen av tiden) kom vi äntligen in till läkaren typ 14.45. Inget knas i öronen eller halsen, men vi skulle till labbet på blodprov.

Och labbet hade ju stängt kl 14. Great. Lyckligtvis var där någon kvar, och de var så urgulliga att de ännu tog emot oss vid 15-snåret. Det var verkligen hyggligt!

Så imorgon borde farbror doktorn ringa och berätta om det fanns något i blodet eller om vila är det enda som hjälper. Fick sjukintyg för 3 dagar, så hemma lär jag sitta åtminstone så länge. Hon somnade kring 16 då vi kom hem, och sov till typ 20. Sen somnade hon på nytt vid 21-snåret, så helt i skick är hon nog definitivt inte. Men bra att hon dricker och vilar.

Jag gav henne två Smoothiemellanmål jag skaffade igår. Efter att hon druckit dem råkade jag ta en närmare titt på datumet. Oj då. Av de 4 jag köpte var två bäst före 06/2014 och 11/2014. Och just de två drack hon idag. Urk. Men tydligen var de (ännu) inte illafarna, för hon verkar inte må illa eller så. Blää. Men reklamerade till affären, hoppas de nu plockar bort de antika mellanmålen.

Eeeewww.

Eeeewww.

Lämna en kommentar